fredag 21 juli 2017

Trädgården mitt i juli ...


lite nytt från trädgården ...
vi har en torr, blåsig och ganska kylig sommar ...
det växer bra ...
har gjort en del misstag i sådden ...
som jag ska tänka på nästa år ...

grönkålen växer bra, var en trevlig nykomling ...
persiljan försvann bredvid grönkålen ...
blev trångt åt dillen i pallkragen ...
ska utöka jordgubbsodlingen ...
i flera pallkragar ...
smultronen ska få en annan placering ...
örterna ska också placeras om ...



min hörna i eftermiddagssolen ...
pionen har blommat ...
stjärnfockan breder ut sig ...
humlen växer till ...
och framför finns pallkragarna ...
en bänk av nåt slag ...
skulle passa bra att sitta och njuta på ...


bladgrönsakerna är lite taniga ...
för lite vatten skulle jag tro ...
rädisorna blev jättebra ...
skördat gräslök för frysen ...
och ska klippa ner dillen ...
fått en del jordgubbar ...
som smakar underbart ...
väntar på ärtskidor, potatis och morötter ...
och naturligtvis på alla bärbuskar ...
äppelträden har nog ett viloår ...
inte så många kart på träden ...

och vi väntar på den riktiga värmen ...



Inga kommentarer:

 
Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Idag: